vrijdag 13 februari 2009

Marseille aan de hand van vuilcontainers

Mijn derde thema is ...: de vuilcontainer. Al op de eerste dag ontdekte ik dat Marseille een zeer geharmoniseerd systeem heeft voor vuilverzameling. Papier, glas, verpakking etc. worden strict gescheiden ingezameld door middel van containers die over de hele stad hetzelfde uiterlijk hebben. Overal waar ik liep zag ik wel ergens in een ooghoek zo'n grijze box verschijnen; langzamerhand werd het een obsessie. Totaal over de drie dagen heen maakte ik zo'n kleine 170 foto's van deze bakken. Waarom? Omdat ze als rode draad een prachtig 'vehikel' zijn om Marseille in al zijn facetten te laten zien. Hierbij een paar opnamen. Ik denk dat ik er nog een klein boekje van ga maken.




































Geen opmerkingen: