vrijdag 12 maart 2010

Waar ben ik eigenlijk naar op zoek?

Een goede vraag! Ik las laatst dat wij ongeveer een kwart van ons leven bezig zijn met wachten en het specifieke wachten voor een rood stoplicht is daar zeker een substantieel deel van. Het extra interessante van het wachten voor een stoplicht is dat je in beslotenheid van de cocon van je auto zit en je daardoor tot op zekere hoogte beschermd voelt ten opzichte van de ‘boze buitenwereld’. Al doordenkend over wachten kom je al snel op allerlei emotionele aspecten ervan. Mijn vraag spitst zich toe op: kan ik die verschillende emotionele aspecten van wachten zichtbaar maken bij mensen die in hun auto zitten en op een rood stoplicht zitten te wachten? Emotionele elementen die me te binnen schieten zijn:
- Verveling
- Ongeduld
- Afleiding zoeken
- Wanhoop
- Agressie
- Waakzaamheid
Ik ga proberen die aspecten zichtbaar te maken, al of niet in een 'in-car' omgeving.

1 opmerking:

Allesdehelft zei

dat wordt erg spannend, kijk er naar uit