zaterdag 28 maart 2009

Vormstudies (6) - Mijn vijf 'eye openers'

In mijn vormstudie-boekje, dat ik vandaag heb ingeleverd, heb ik mijn belangrijkste nieuwe inzichten uit de afgelopen weken in de vorm van vijf ‘eye openers’ genoteerd.
Hier komen ze:
1.Hoe alles met alles samenhangt (over een framework, waarmee je foto’s in allerlei lagen kunt lezen)
2.Hoe een foto lekker in zijn vel kan zitten (over kader en kadrering)
3.Hoe je meer ‘personal touch’ creëert (over standpunten subjectiviteit)
4.Hoe je iemand’s ogen kunt laten ‘instappen en uitstappen’ (over compositie)
5.Hoe je je intuïtie kunt 'orkestreren' (over de synthese van inhoud en vorm)
De uitleg van deze punten is hieronder op deze weblog te vinden; het zijn immers inzichten die ik geleidelijk aan tussen februari en nu (eind maart) heb gekregen.

Geen opmerkingen: