woensdag 29 april 2009

Docu Dagboek (1) - de eerste keuzes

Langzamerhand ben ik beginnen te denken over hoe ik het 'Docu Dagboek' project ga oppakken. Voor mij is in ieder geval duidelijk dat ik het dagboek ga maken vanuit mijzelf en niet vanuit een een bestaande of imaginaire persoon. Er zijn voor mij twee mogelijkheden: ik ga wat ik zou willen noemen vastleggen hoe mijn eigen 'kleine universum' zich verhoudt tot alles wat op dit moment gaande is op macro-niveau, zoals de financiele crisis, de mogelijkheden voor een meer duurzame maatschappij, Afganistan etc. etc. Of ik ga verder met iets wat ik een paar weken geleden al opgestart heb (zie eerder op de deze blog), namelijk een fotoserie over mijn vader. Mijn vader wordt dit jaar 88 jaar en woont nog steeds zelfstandig. Ik zou hem graag willen vastleggen zoals hij zijn dagelijkse leven leeft op zijn flat. Naast een aantal 'portretten' ook de hoekjes en details vast van zijn leefomgeving. Hij brengt vele uren op door op zijn flat, want hij is geleidelijk aan steeds immobieler geworden. Eens even over nadenken welke van de twee richtingen ik zal inslaan.

Geen opmerkingen: