donderdag 15 januari 2009

Verleid en bezweken.......

Veel nagedacht over welke twee beelden in een tweeluik nu het beste de totale opdracht kunnen weergeven. Het moet om drie elementen gaan, die alle drie in de gekozen beelden (het liefst onmiddellijk) herkenbaar zijn: 1. de verleiding, 2. de consumptie (of misschien zelfs de hyper-consumptie) en 3. het commentaar op beide. Overdrijving kan een belangrijke stijlvariant zijn om je boodschap over te brengen en daarom ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij het hier weergeven tweeluik: links de fascinatie van het kind voor alles wat op het (super)grote en daardoor nog meer imposante beelscherm gebeurt. Rechts de apathie van het kind dat verleid is en zijn ouders heeft 'overtuigd' voor de verleiding te bezwijken door een enorme hoeveelheid speelgoed aan te schaffen, maar .... intussen zelf is bezweken aan alle stimuli die deze enorme hoeveelheid speelgoed elke keer oproept: waar ga ik nu weer mee spelen en wil ik eigenlijk nog wel spelen ... apathie dus....

Geen opmerkingen: