vrijdag 9 januari 2009

Mise-en-scene (2)

Soms zien anderen bepaalde elementen in je foto's waar je zelf intussen blind voor geworden bent. Zo ook in dit geval (zie Mise-en-scene deel 1). Wat ikzelf over het hoofd heb gezien is dat de 'verdrinken-in-speelgoed-foto's' gemaakt lijken te zijn in een tweede hands speelgoedzaak in plaats van in een realistische thuis-setting. Dit kwam kristalhelder naar voren in de zaterdag-bespreking en ik kan alleen maar zeggen dat ik het er bij nader inzien mee eens ben.
Daarom heb ik een tweede foto-sessie georganiseerd, maar dan in een thuis-situatie. Ook nu gearrangeerd dat er een overweldigende hoeveelheid speelgoed aanwezig is. De foto die ik gekozen heb, verbeeldt dat het gefotografeerde kind iets paradoxaals doet: hij taalt niet naar het speelgoed, maar vermaakt zich daarentegen kostelijk met een ballon van enkele eurocenten. Een tweede door mij geselecteerde foto laten het kind zien temidden van al zijn speelgoed, maar in plaats van gelukkig te zijn, beleeft hij een geisoleerd, apathisch moment en zonder ook maar een seconde interesse te hebben in zijn enorme hoeveelheid speelgoed.



Geen opmerkingen: